Jaką metodą osobiście wykonać reklamę na pojeździe?

Oferta reklamowa na własnym samochodzie jest najtańszą strategią promocji. Stanowi idealną opcję na pewne reklamowanie, artykułu, własnej spółki bądź też świadczonych usługi. Mobilność, możliwość dotarcia do innych grup konsumentów to kluczowa zaleta grafik reklamowych na busach, ciężarówkach – autach.

W jaki sposób przygotować reklamę – okleić swój pojazd?

Wbrew temu co mogłoby się wydawać bynajmniej nie jest to niezwykle skomplikowana operacja. Zależnie od tego, jaki wymyśleliśmy koncept na swoją ofertę reklamową, owej techniki wykonania będziemy potrzebowali użyć. Najpopularniejszą – znaną i najbanalniejszą do samodzielnego przyrządzenia jest grafika marketingowa przycinana z oklein samoprzylepnych. W jaki sposób się więc zabrać do przygotowania naszego arcydzieła?

W pierwszej kolejności powinno się rozpocząć od schematu plastycznego, mianowicie co i w jakim miejscu musi się znaleźć, w jakich kolorach, w jakiej kubaturze i najważniejsze, na jakich częściach ciężarówki. Pod kątem tego jak zaplanujemy umiejscowienie własnych napisów na poszczególnych częściach – fragmentach pojazdu, będziemy musieli dostosować gatunek okleiny oraz potencjalnie metodę jej nakładania. Podpowiadamy amatorom, by zaczynali od jak najbardziej prostych powierzchni karoserii. Czemu ? – bowiem reklama w tychże miejscach (równych) będzie najbanalniejsza do aplikacji – wyklejenia i jakby tego było mało, cena okleiny na płaskie nawierzchnie okaże się tańsza od oklein np. odlewanych.

Wstępny etap – opracowujemy reklamę na pojeździe.

Poczynając od tego wszystko się rozpoczyna. Stanowi to pierwszy i podstawowy krok, przybliżający nas – właścicieli biznesów do finalizacji projektu, którym ma być oklejone w estetyczną reklamę na samochód. By stworzyć taki koncept, korzystnie by było posiadać jakikolwiek program graficzny. Powszechnie stosowane do przygotowywania grafik – reklam, są programy ze „stajni” Adobe i Corela. Jeśli posiadamy zainstalowany na laptopie którąkolwiek z wersji np. Corel Draw, to wystarczy zrobić fotografie z prostopadłej lokalizacji (nie z perspektywy), 2 drzwi bocznych i tyłu samochodu. Potem należy starannie wymierzyć auto w „realu” – w taki sposób abyśmy mieli możliwość pracować nad designem w jakiejś skali. Rekomendujemy używanie skali albo jeden do jednego, albo jeden do dziesięciu. Unikniemy w ten sposób omyłki przy eksportach plików do programów przycinających bądź drukujących własną przygotowaną grafikę. Jeżeli mamy już fotografie busa, poznaliśmy jego prawdziwe rozmiary, mamy laptop i prawidłowy program graficzny, to możemy rozpocząć projektowanie naszej oferty reklamowej.

Źródło artykułu: taśmy samoprzylepne producent Protape